دارایان

بررسی، ارزیابی و توانمندسازی

دارایان با اتکا به اساتید مجرب و متخصص در عارضه‌یابی سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، از این توانایی برخوردار است که با ارزیابی دقیق فرآیندها و رویه‌های حاکم بر سازمان‌ها، مهم‌ترین نقاط بحرانی در کسب‌وکارها را شناسایی نموده و راه‌حل‌های موثر، اقتصادی و اثربخش جهت توانمندسازی سازمان‌ها به منظور دستیابی به مزیت‌های رقابتی به این سازمان‌ها ارائه دهد.

جزئیات خدمات

عارضه‌یابی حاکمیت شرکتی

عارضه یابی حاکمیت شرکتی

صاحب نظران حوزه حسابداري و مديريت، حاکميت شرکتي را به عنوان مکانيزم هدايت و نظارت بر فعاليت ها در جهت خلق ارزش براي سازمان متناسب با اهداف آن تعريف مي نمايند. از جمله مهمترين مشارکت کنندگان در ساز و کار حاکميت شرکتي مي توان به هيات مديره و کميته هاي آن، مديريت ارشد، حسابرسان داخلي، حسابرسان مستقل و ساير ارگان هاي نظارتي نظير بورس اوراق بهادار اشاره کرد. سيستم حاکميت شرکتي شامل هيات مديره، کنترل داخلي و مديريت ريسک مي باشد. عارضه یابی سیستم حاکمیت شرکتی به منظور شناسائی نقاط مستعد بهبود و ارائه پیشنهادات لازم جهت بهبود و برطرف نمودن آن ها انجام می گیرد.

 

محورهای اصلی این بسته خدماتی:

  1. هیات مدیره یا  نهاد های معادل
  2. سیستم مدیریت ریسک
  3. سیستم کنترل داخلی شامل حسابرسی داخلی

 

دستاوردهای این بسته خدماتی:

  1. تعیین نقاط مستعد بهبود سیستم حاکمیت شرکتی  و ارائه پیشنهادات لازم جهت برطرف نمودن آنها
  2. کمک به استقرار و بکارگیری کامل سیستم حاکمیت شرکتی
  3. کمک به بهبود و بروز رسانی سیستم مذکور
  4. کمک به بهبود صرفه اقتصادی، کارائی و اثربخشی  سازمان
  5. کمک به بهبود کیفیت گزارشگری  درون و برون سازمانی خصوصا گزارشگری مالی

عارضه‌یابی مدیریت منابع انسانی

عارضه یابی نظام مدیریت منابع انسانی

نظام مدیریت منابع انسانی از جمله نظام های زیرساخت و پشتیبان در تحقیق اهداف سازمان است. بسیاری از سازمان های پیشرو امروزه تمرکز خویش را بر ارتقا و تعالی نظام های مدیریت منابع انسانی قرار داده اند. تحول در نظام مدیریت منابع انسانی میتواند بر ایجاد شایستگی های راهبردی در کارکنان و نهایتا شکل گیری قابلیت های راهبردی در سازمان و کسب ارزش و بازدهی هر چه بالاتر برای سازمان تاثیرگذار باشد. اولین گام در مسیر تعالی نظام های مدیریت منابع انسانی عارضه یابی و شناسایی مسائل نظام مدیریت منابع انسانی در بنگاه است. این عارضه یابی مسیر مناسب برای برنامه ریزی تعالی و دست یابی به اهداف و بروندادهای نظام مدیریت منابع انسانی را هموارتر می نماید

 

محورهای اصلی این بسته خدماتی:

 
  1. معماری و ترکیب و آریش منابع انسانی شرکت
  2. نظام اطلاعات منابع انسانی
  3. نظام برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی منابع انسانی
  4. نظام طراحی شغل، گریدینگ شاغل و گریدینگ شغلی
  5. نظام تامین و استعدادیابی منابع انسانی
  6. نظام جبران خدمات و نگهداشت منابع انسانی
  7. نظام ارزیابی و مدیریت عملکرد منابع انسانی
  8. نظام یادگیری و توسعه منابع انسانی
  9. نظام ارزیابی شایستگی های، انتصاب، و ارتقا
  10. نظام مدیریت مسیر حرفه ای و رشد کارکنان

 

دستاوردهای این بسته خدماتی:

  1. شناسایی مسائل راهبردی حوزه مدیریت منابع انسانی شرکت
  2. شناسایی برنامه های راهبردی تعالی و ارتقا نظام مدیریت منابع انسانی
  3. تدوین استراتژی های مدیریت منابع انسانی شرکت
  4. شناسایی نقاط قوت و ضعف، سطح بلوغ نظام منابع انسانی شرکت
  5. تدوین نقشه راه و چارچوب تعالی نظام مدیریت منابع انسانی شرکت

عارضه‌یابی مدیریت زنجیره تأمین

عارضه‌یابی مدیریت زنجیره تأمین

به خوبی شناخته شده است که مدیریت زنجیره تامین بخش جدایی ناپذیر از اکثر شرکت ها است و برای موفقیت شرکت و رضایت مشتری ضروری است. مشتریان انتظار دارند که محصول و مقادیر مناسب محصول تحویل داده شود. مشتریان انتظار دارند که محصولات در محل مناسب در دسترس داشته باشند. مشتریان انتظار دارند که محصولات در زمان مناسب تحویل بگیرند. همه این انتظارات از طریق یک سیستم مدیریت زنجیره تأمین خوب قابل پاسخگویی است. خرده فروشان به زنجیره های عرضه وابسته هستند تا سریعا محصولات با قیمت بهتر را ارائه دهند تا از موجودی پر هزینه در فروشگاه ها جلوگیری کنند. تولیدکنندگان با برنامه در زنجیره تامین به منظور کاهش هزینه های تولید تعامل بسیار پویایی با تامین کنندگان مواد اولیه خود دارند. تولید کنندگان و خرده فروشان به مدیران زنجیره تامین وابستگی دارند تا شبکه هایی را طراحی کنند که اهداف خدمات مشتری را حداقل در کل هزینه ها تامین کنند. زنجیره تامین کارآمد، شرکت را قادر می سازد تا در بازار رقابتی فعال باشند.

 

محورهای اصلی این بسته خدماتی:

1 . بررسی، آسیب شناسی و پیشنهاد اصلاح شبکه تأمین کنندگان

2. بررسی، آسیب شناسی و پیشنهاد اصلاح شبکه توزیع کنندگان و خرده فروشان

3. بررسی، آسیب شناسی و پیشنهاد اصلاح شبکه مشتریان

4. بررسی، آسیب شناسی و پیشنهاد اصلاح قراردادها

5. بررسی تقاضا و نوسانات تقاضا و اثرات آن بر سیستم تأمین شرکت

 

دستاوردهای این بسته خدماتی:

1. کاهش هزینه های خرید و تأمین

2. کاهش هزینه های تولید

3. تسهیل ارتباط بین حلقه های زنجیره

4. ایجاد الگوی مطلوب برای انتخاب و ثبت سفارش برای تأمین کنندگان

5. کاهش هزینه های ناشی از نوسانات تقاضا

6. ایجاد زیرساخت های لازم برای ارتباط بلندمدت اجزای زنجیره

7. کاهش مدت زمان تحویل محصول نهایی

8. کاهش مدت زمان تأمین مواد اولیه

9. کاهش ریسک ناشی از تأمین مواد اولیه

عارضه‌یابی قیمت‌گذاری کالا و خدمات

استراتژی‌ها و مدل‌های قیمت‌گذاری

در میان اجزای آمیخته بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که درآمدزا است در حالی که سایر عوامل فقط هزینه­های مختلفی را به شرکت­ها تحمیل می­کنند. قیمت، جایگاه محصول یا برند در بازار را تعیین و آن را به مشتری ارائه می­نماید. بازاریاب­های حرفه­ای عوامل متعددی را برای تعیین قیمت محصولات مورد ملاحظه قرار می­دهند: شرکت، مشتریان، رقبا و محیط بازاریابی. استراتژی­های قیمت­گذاری باید با بازارهای هدف و جایگاه برند در بازار همخوانی داشته باشد.

 

قیمت تنها یک عدد روی یک برچسب نیست بلکه به شکل­های مختلفی بروز می­کند و کارکردهای مختلفی را دارد. در سال­های اخیر، استراتژی­ها و رویه­های قیمت­گذاری تغییر کرده است. شرکت­ها از روش­های قیمت­گذاری مختلفی استفاده می­کنند. در شرکت­های کوچک، قیمت معمولاً از سوی مدیر عامل و در شرکت­های بزرگ از سوی بخش­های تخصصی یا مدیران محصول تعیین می­شود. اقتصاددانان و بازاریاب­ها معتقدند که طراحی و اجرای مناسب استراتژی­های قیمت­گذاری منوط به درک صحیح قیمت­گذاری روانی و داشتن رویکردی جامع به تعیین، اصلاح و تغییر قیمت­ها است.

 

 

در میان اجزای آمیخته بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که درآمدزا است در حالی که سایر عوامل فقط هزینه­های مختلفی را به شرکت­ها تحمیل می­کنند. قیمت، جایگاه محصول یا برند در بازار را تعیین و آن را به مشتری ارائه می­نماید. بازاریاب­های حرفه­ای عوامل متعددی را برای تعیین قیمت محصولات مورد ملاحظه قرار می­دهند: شرکت، مشتریان، رقبا و محیط بازاریابی. استراتژی­های قیمت­گذاری باید با بازارهای هدف و جایگاه برند در بازار همخوانی داشته باشد.

 

قیمت تنها یک عدد روی یک برچسب نیست بلکه به شکل­های مختلفی بروز می­کند و کارکردهای مختلفی را دارد. در سال­های اخیر، استراتژی­ها و رویه­های قیمت­گذاری تغییر کرده است. شرکت­ها از روش­های قیمت­گذاری مختلفی استفاده می­کنند. در شرکت­های کوچک، قیمت معمولاً از سوی مدیر عامل و در شرکت­های بزرگ از سوی بخش­های تخصصی یا مدیران محصول تعیین می­شود. اقتصاددانان و بازاریاب­ها معتقدند که طراحی و اجرای مناسب استراتژی­های قیمت­گذاری منوط به درک صحیح قیمت­گذاری روانی و داشتن رویکردی جامع به تعیین، اصلاح و تغییر قیمت­ها است.

 

محورهای اصلی این بسته خدماتی:

  1. شناسایی بازار هدف و بررسی ساختار آن
  2. تعیین سهم بنگاه در بازار
  3. شناسایی رقبا و قیمت­ محصولات رقبا
  4. شناسایی مشتریان و تحلیل رفتار خرید آن­ها
  5. تحلیل ساختار درآمدها و هزینه­‌های شرکت

 

دستاوردهای این بسته خدماتی:

  1. تعیین استراتژی و رویه مناسب قیمت­گذاری
  2. انتخاب قیمت بهینه برای محصول یا محصولات شرکت

  3. ارائه رهنمودهای سیاستی جهت افزایش سودآوری شرکت

عارضه‌یابی سیستم‌های اطلاعات مدیریت

عارضه‌یابی سیستم‌های اطلاعات مدیریت

درحال به روز رسانی...

عارضه‌یابی برنامه‌ریزی تولید

عارضه‌یابی برنامه‌ریزی تولید

برنامه ریزی تولید که به معنای تأمین و تخصیص صحیح و به موقع منابع مورد نیاز عملیات های تولیدی است از بدیهی ترین موضوعات مرتبط با تولید و عملیات می باشد. ضرورت انجام این برنامه ریزی بر همه دست اندرکاران حوزه تولید مشخص است حتی آن هایی که با مفاهیم و مباحث مدیریت و مهندسی ارتباط خوب و قوی ندارند. به همین دلیل هر جا که تولیدی وجود دارد برنامه ریزی در کنار آن است خواه این برنامه ریزی مکتوب و مدون باشد یا شفاهی و ذهنی، خواه دقیق و متقن باشد یا مبهم و سطحی، خواه منسجم و یکپارچه باشد یا بخشی و گسسته. آنچه که برنامه ریزی های تولید را از هم متمایز می کند همین کیفیت برنامه ریزی و توجه به جزئیات است.

وقتی برنامه ریزی تولید با کیفیت مطلوب صورت نمی گیرد شاهد افت راندمان منابع، ایجاد ضایعات زیاد، کیفیت پایین محصول تولیدی، نارضایتی ذینفعان و .... هستیم. لذا آنچه که مطلوب است وجود برنامه ریزی تولید نیست بلکه برنامه ریزی تولید مدون، دقیق، یکپارچه و چابک است. برای حرکت به سمت یک برنامه ریزی تولید با کیفیت نیازمند عارضه یابی و رفع عارضه های آن هستیم.

 

محورهای اصلی این بسته خدماتی:

  1. برنامه ریزی مواد
  2. برنامه ریزی تجهیزات
  3. برنامه ریزی نیروی تولید
  4. برنامه ریزی تخصیص سفارشات
  5. برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
  6. کنترل کیفیت آماری

 

دستاوردهای این بسته خدماتی:

  1. ایجاد بانک اطلاعات تأمین کنندگان
  2. ایجاد الگوی مطلوب برای انتخاب و ثبت سفارش برای تأمین کنندگان
  3. ایجاد الگوی مطلوب برای برنامه ریزی ظرفیت تجهیزات
  4. کمک به ارتقاء بهره وری و رضایت نیروی انسانی
  5. ایجاد الگوی مطلوب برای تخصیص سفارشات به تجهیزات و نیروی کار
  6. کمک به کاهش خرابی های تجهیزات و هزینه های تعمیرات
  7. کمک به ارتقاء کیفیت محصولات
  8. ساختارمند سازی جریان انتقال نظرات مشتریان به فرآیندهای عملیاتی تولید

عارضه یابی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان

عارضه یابی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان

ارزیابی عملکرد یک مسئولیت مدیریتی است که استانداردهای شغلی را مشخص و تعیین می‌کند که عملکرد کارکنان در حدود استانداردهای تعیین شده هست یا خیر. به وسیله‌ی ارزیابی عملکرد تنبیه یا تشویق کارکنان را می‌توان مدیریت کرد. ارزیابی عملکرد کمک می‌کند تا ویژگی‌های کارکنان را بسنجیم و حدود توانایی آنها را تخمین بزنیم. با ارزیابی عملکرد می‌توان در خصوص ارتقای شغلی کارکنان، نیاز به آموزش و بهبود توانایی‌‌شان تصمیم‌گیری کرد. در نتیجه می‌تواند حس ارزشمندی کارمند را نسبت به کاری که انجام می‌دهد بالا ببرد. اگرچه سیستم پاداش و تنبیه شاید تا همین چند سال پیش گزینه مناسبی برای انگیزه دادن به کارمندان بود، اما امروزه برای بالا بردن انگیزه کارکنان و بهبود عملکرد او، بایستی درونی‌تر به این قضیه نگاه کرد و دست روی احساسی گذاشت که فرد از کار کردن در یک سازمان و انجام وظایفش دارد.

در همه سازمان ها، کم و بیش سیستم ارزیابی عملکرد وجود دارد. ولی برخی سیستم های ارزیابی، نه تنها منجر به افزایش رضایت کارکنان نمی شوند بلکه کاهش رضایت آن ها را نیز در پی دارند. در اینجا هدف کشف عارضه های یک سیستم ارزیابی عملکرد و تقویت جنبه های مثبت آن است.

 

محورهای اصلی این بسته خدماتی:

  1. رفتار کارکنان
  2. رضایت کارکنان
  3. مدیریت بر مبنای هدف
  4. استانداردهای ارزیابی
  5. مدل های کمی ارزیابی عملکرد

 

دستاوردهای این بسته خدماتی:

  1. تعیین حقوق و مزایا
  2. تدوین برنامه های آموزش منابع انسانی
  3. برنامه ریزی جابجایی ها
  4. مدیریت پاداش
  5. تسهیل نظارت و بازرسی
  6. افزایش انگیزه کارکنان
  7. ایجاد الگوی مطلوب کنترل کارکنان
  8. برنامه ریزی شغلی کارکنان

عارضه‌یابی فرآیند بازرگانی خارجی

عارضه‌یابی فرآیند بازرگانی خارجی

درحال به روز رسانی...

عارضه‌یابی سازمانی

عارضه‌یابی سازمانی

تغییر و تحول مستمر محیط سازمان‌ها و شرکت‌ها، تغییر، اصلاح و بهبود وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌ها را الزامی کرده و ذهن مدیران آن‌ها را سخت مشغول کرده است. عارضه‌یابی سازمانی و به عبارتی معاینه سازمانی براساس یک مدل مناسب با رویکرد مشارکت مدیران وکارشناسان شرکت در این فرآیند و با کمک و هدایت مشاور علمی به عنوان تسهیلگر اجرای درست و علمی عارضه‌یابی جهت درک و شناخت درست از وضعیت موجود سازمان/شرکت و برداشتن گامی مهم برای تحول و بهبود وضعیت شرکت است.

 

محورهای اصلی این بسته خدماتی:

باتوجه به فرآیند عارضه‌یابی سازمانی محور‌های اصلی این بسته خدماتی در مراحل ذیل به انجام می‌رسد:

1-طرح موضوع و کسب موافقت مدیریت سازمان/شرکت و مشخص کردن نوع عارضه‌یابی (سطحی و یا دقیق و تفضیلی)

2- انتخاب اعضاء تیم عارضه‌یابی متشکل از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان/ شرکت

3- انجام آموزش‌های اولیه برای انجام درست مراحل‌کار

4-انجام مراحل عارضه‌یابی

5-ارائه راهکارهایی برای بهبود

6- استقرار چرخه عارضه‌یابی برای نهادینه‌سازی و تداوم عارضه‌یابی و ارائه گزارش

 

دستاوردهای این بسته خدماتی:

نتایج نهایی انجام عارضه‌یابی  براساس چشم‌انداز، اهداف و استراتژی‌های شرکت شامل مواردی از قبیل نتایج ذیل خواهدیود:

1-ارتقا بهره‌وری، اثربخشی و کارآیی و سودآوری سازمان/شرکت

2-نوآوری

3-ارتقاء کیفیت خدمات/ محصولات

4- افزایش رضایت مشتریان درونی و بیرونی
5-بهبود مسئولیت اجتماعی شرکت